Could you hire me? Contact me if you like what I’ve done in this article and think I can create value for your company with my skills.

December 16, 2008 / by Zsolt Soczó

Taposással termelnek energiát a japán metróban

Zindex.

Imádom ezeket az eszement ötleteket.
Fizika alapozó kérdés: nálunk nem használják ki a léptekből származó energiát. Mi lesz Budapesten azzal a sok energiával, amiből a japánok a plazmákat üzemeltetik? Ezt is ellopják? GYF fűti vele az anyja lakását? :)

Could you hire me? Contact me if you like what I’ve done in this article and think I can create value for your company with my skills.

LEAVE A COMMENT

7 COMMENTS

  • gerleim December 16, 2008

    Tehát a japán metróban hamarabb elfáradsz ;)

  • -mera December 16, 2008

    Bp-en biztos azért nem, mert a kapukat jó rég leszerelték a metróból… ;-) Pedig, ha Mo-on a taposásból (esetleg könyöklésből?) termelni tudnánk energiát, energia-nagyhatalom lehetnénk. (Persze, ha más országban is bevezetnék, hamar visszacsúsznánk — az emberiség zöld energia problémái azonban jelentősen csökkennének… :-))

  • Takoca December 19, 2008

    tudom tök hülyeség és irreális kivitelezni de:
    az egerem (a4 tech nb-30) úgy működik, hogy a speckó egérpadból indukció útján nyeri az energiát. Arra gondoltam, hogy ezt pl autópályán nem lehetne megcsinálni? Az útban tekercsek, az autók alján mágnes….

  • Soczó Zsolt December 19, 2008

    Ez ténylegesen az autótól venne el energiát, egyszerűbb, közvetlenebb olajos erőművet építeni. :)

  • Takoca December 21, 2008

    Félre értjük egymást (vagy én értem félre magamat? :) )

    az autó amúgy is mozog, a mozgási energiája kárba vész így viszont mozgathatná a mágnest ami a tekercsekben áramot indukál!

    Asszem levédetem :)

  • Soczó Zsolt December 21, 2008

    Ha egy út alatt elhelyezett tekercsben azon az áron indukálódik feszültség, hogy a kocsira hat egy fékezőerő. Az energiamegmaradás törvénye érvényes az autópályán is. :)

    De érdemes levédetned, Egelynek is vannak szabadalmai. ;)

  • Takoca March 5, 2009

    na jó nem egészen erről beszéltem de tessék:

    http://index.hu/tudomany/kornyezet/2009/03/05/aramot_termel_az_autopalya/

    :)