Could you hire me? Contact me if you like what I’ve done in this article and think I can create value for your company with my skills.

September 29, 2010 / by Zsolt Soczó

Telenor fos webshop

Régen írtam már, mert annyira el vagyok merülve a trading rendszerem fejlesztésében, amely hamarosan indul élesben.
Ami miatt viszont most nagyon felbtam az agyam, az a telenor webshopja. Lassú és unintuitív szar.
Mondtam az ügyfélszolgálatosnak, nem tetszik a webshop? Lassú? – volt a kérdése. Akkor mondom ez nem új nekik. Nem telik az enterspájznak processzora. Vagy normális fejlesztőkre. Biztos óriási terhelésük van, az amazonon meg nem jár senki, azért gyors.
Amikor ki lehet választani milyen pluszokat szeretne az ember, akkor nincs egy kurva link rájuk, csak a szolgáltatás neve. Nyissak egy másik ablakot, és googözzek? Közben meg kibasz a sessionjük?
Aztán, nem lehet kicserélni a régi igazolvány számomat újra, de a régivel nem tudom átvenni a kiválasztott készüléket.
A készülék mellé új díjcsomagra is szükségem van, mert adatelérésre is szükségem lesz. Ja, együtt a kettőt nem lehet a weben megtenni. Ha meg csak készüléket vettem volna, fizettem volna a büntit, ha másnap váltanék csomagot, mivel 1 év csomaghűséget vállaltam.
Bankkártyával nem lehet fizetni, fizessek a futárnak kpban. Mert. Menjek el, vegyek ki kpt, csak, mert ez olyan kibaszott bonyolult 2010-ben, hogy az ember bankkártyával fizessen.
Nem egy sufnicégról van szó, a picsába, hanem elvileg egy professzionális mobilszolgáltatóról. 12 éve vagyok a Pannon-Telenornál, de most nagyot csalódtam bennük. Az egész webshopról látszik, hogy valami nyögvenyelősen összerakott, nagy jóindulattal vagy “rásegítéssel” átvett munkáról van szó. Brrr.
Végül telefonon rendeltem meg, jó sok várakozás után, mert lassú a belső rendszerük is. Elképesztő.

Persze tudom, el lehet menni máshová…

Update: elnézést, van bankkártyás fizetés. Mea culpa.

Could you hire me? Contact me if you like what I’ve done in this article and think I can create value for your company with my skills.

LEAVE A COMMENT

10 COMMENTS

  • Meister September 29, 2010

    Én tegnap akartam megnézni a percdíjas netes csomagjukat, hogy az UPC mellé legyen valami backup, de nem is működött a weblapjuk. Ehhez képest te még jól jártál. :-)

  • gerelyh September 29, 2010

    Tegnapelőtt írtam a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek miattuk. :)
    Volt olyan ajánlat kint a weblapon (készülék + előfizetés), amit megrendelhetsz a webshopban, aztán csak amikor kijön a futár az előkészített szerződéssel, derül ki, hogy ez tulajdonképpen egy részletfizetéses konstrukció, és még plusz havi sokezret kell sokhónapig fizetni. (Most néztem, azóta meg is updatelték az árakat.)

  • Balássy György September 29, 2010

    Soci, utoljára TankoP-től olvastam ilyen stílusú véleményeket a régi szép időben. Egyébként teljesen igazad van, de “csak” ezért ne válts szolgáltatót, a T-Birodalommal hasonlóan jártam. A telefonos ügyfélszolgálat kellett ahhoz, hogy segítsen megmondani, hova kattintsak a webshopjukban. Végül nem jártunk sikerrel és átkapcsoltak egy másik ügyintézőhöz, akitől telefonon megrendeltük, ami kellett. Cirka másfél órás kör volt. Számlázni bezzeg tudnak villámgyorsan.

  • Soczó Zsolt September 30, 2010

    Persze, sejtem, hogy egyik kutya, másik eb. De miért van az, hogy a legtöbb amerikai cég, akivel dolgom van, azoknak logikusak a dolgai, szervezett a támogatásuk, gyorsan reagálnak stb.?
    Nálunk ez miért olyan nagy dolog?

  • Safi September 30, 2010

    Szoval az van, a backendekben java-s cuccok ülnek, iszonyatos lassuak. Pont most van balhe abbol, hogy egy node-on csak 50 tranzakcio tud menni egyszerre. Es ez igy is fog maradni… Raadasul 1-1 ilyen hivásnak a válaszideje minimum 2s, es nem 1 fut le, amikor ott a feluleten matatsz. A felulet tervezesert pedig a xxx felelos. (persze a telenor fogadta el)

  • Soczó Zsolt September 30, 2010

    Érdekes infók, köszi Safi, csak a céget vettem ki a kommentedből. Nem célom háborúzni a kérdésben, csak felhívni a figyelmet arra, hogy ez így, ebben a formában nem méltó egy ekkora céghez.

  • Safi September 30, 2010

    Nem háború, csak ahogy beszéltünk is róla, ez itt nem 1 homogén rendszer, rengeteg technológia és különbőző alkalmazások vannak mögötte:

    teljesség igénye nélkül:
    com+
    asp.net
    .net
    java
    oracle, mssql

    és még rengeteg minden… az üzleti folyamatok bonyolultak, és vannak olyan folyamatok is, amelyeket a néhány emberért nem akarnak lefejleszteni. Valószínűleg te is és a Gyuri is ebbe estek bele, ő a T-nél te pedig a telenornál. Ja és még egy info amit nem mondtam ennek az elődjét na ki tervezte (amit alig használtak)? Lehet találgatni . . .
    De ami tény az tény a felület nem túl jó de nem a fejlesztők hibája

  • hrongyorgy October 1, 2010

    “a néhány emberért nem akarnak lefejleszteni.”
    Ez hulyeseg. Amiket Soci elmondott, teljesen realis keresek, egy webshopban nehogy mar ne azt vegyek, amit en akarok, hanem amit a shop eloir. Ez kb. olyan, mintha a boltban ketszer kellene sorbaalnod, egyszer az elelmiszerert, egyszer meg a tisztitoszerek miatt.

    Arrol nem beszelve, hogy ezeket valoszinuleg azert igenylik kevesen, mert nincs ra meg a lehetoseg, ha meglenne a lehetoseg, akkor tobben igenyelnek. Persze, nehez jol atgondoltan fejleszteni, de itt azt erzem, hogy ok meg webshopot se lattak. Messzirol.

  • safi October 2, 2010

    Speciel amibe a Soci beleesett, az egy új előfizetés (hybrid áttérés), amit az üzleti folyamatok miatt csak később lehet folytatni. Ennek mi köze van a webshophoz? Persze ettől még szar a felület, de szerinted mit kellene csinálnia fejlesztőknek, ha ilyen a folyamat, és a megrendelő ilyet akar? (Azon kívül, hogy az üzletnek jobbat kellene csinálnia). Sokat nem nagyon tehet, lefejleszti és kész. (a lehetőségekhez képest a legjobban)

    Szóval elég könnyű úgy szidni valamit, hogy nem tudod mi van mögötte.

  • Meister October 5, 2010

    Viszont a T-nél mai naptól lehet dominót feltölteni a weblapjukról. Hiába, 2010. :-)